18.10.23. Музичне заняття для дітей І молодшої групи

     Добрий ранок!

    Запрошую Вас на музичне заняття для дітей раннього віку.

    У прогулянці з Колобком Ви побачите багато цікавих звірів та почуєте багато цікавої музики.



    Для дорослих маю цікаву статтю: "Розвиток мовлення дітей дошкільного віку за допомогою сюжетно-рольової гри." У даній роботі розглядається, як гра, зокрема сюжетно-рольова, впливає на розвиток мовлення дітей.

Гра, безсумнівно, є провідним видом діяльності дошкільника. Саме через гру дитина пізнає світ, готується до дорослого життя. Одночасно, гра є основою творчого розвитку дитини, розвитку вміння співвіднесення творчих навичок і реальному житті. У грі знаходять вираз основні потреби дитини-дошкільника. Насамперед, як уже говорилося вище, дитині властиве прагнення до самостійності, активної участі в житті дорослих. У грі дитина бере на себе роль, прагнучи наслідувати тим дорослим, образи яких збереглися в його досвіді. Граючи, дитина діє самостійно, вільно висловлюючи свої бажання, уявлення, почуття.

Гра виступає в ролі своєрідного містка від світу дітей до світу дорослих, де все переплетено і взаємопов'язано: світ дорослих впливає на світ дітей (і навпаки) ігри часто мають на увазі «виконання» дітьми певних соціальних ролей дорослих, дорослі часто використовують ігри, для того, щоб ще краще пізнати світ (ділові ігри), підвищити рівень «внутрішнього Я» (спортивні ігри) розвинути рівень інтелекту (сюжетно-рольові ігри) та ін. Гра заснована на сприйнятті представлених правил, тим самим орієнтує дитину на дотримання певних правил в дорослому житті. Гра в силу своїх характеристик - кращий спосіб домогтися розвитку творчіх здібностій дитини без використання методів примусу. З усього вищесказаного ясно, яку роль повинна займати (займає) гра в сучасному виховному процесі та наскільки важливо прагнути активізувати ігрову діяльність дошкільнят. Звідси постійна важливість і актуальність розгляду теорії застосування гри у вихованні та розвитку дитини, становленні у нього творчих здібностей.

Проблемою сюжетно-рольової гри дітей дошкільного віку займалися такі автори, як Е.А. Аркін, П.А. Рудик, Д.В. Менжеріцкая, А.П. Усова, Л.С. Виготський, А.Н. Леонтьєв, П.Я. Гальперін, В.В. Давидов, А.В. Запорожець та інші автори. Ступінь вивченості даної теми в психолого-педагогічній літературі досить висока.

Мова - невід'ємна частина соціального буття людей, необхідна умова існування людського суспільства, форма спілкування людей, опосередкована мовою. Мова використовується в процесі спільної трудової діяльності для узгодження зусиль, планування роботи, перевірки та оцінки її результатів, допомагає в пізнанні навколишнього світу. Завдяки ній людина набуває, засвоює знання і передає їх. Мова - засіб впливу на свідомість, вироблення світогляду, норм поведінки, формування смаків, задоволення потреб у спілкуванні.

Йдеться виконує ряд функцій:

Позначення - кожне слово, припущення мають певний зміст.

Повідомлення - передача відомостей, знань, досвіду.

Вирази - виявлення через інтонацію, наголоси, побудова, використання порівнянь, прислів'їв і т.п. почуттів, потреб, відносин.

Впливу - спонукання до виконання завдань, прояву активності, до зміни поглядів.

Функції речи по-різному проявляються в різних її видах.

Для психології представляє інтерес насамперед місце мови в системі вищих психічних функцій людини - в її взаємовідношенні з мисленням, свідомістю, пам'яттю. емоціями і т. д., при цьому особливо важливі ті її особливості, які відображають структуру особистості та діяльності. Більшість психологів розглядає мова як мовну діяльність, виступаючу або у вигляді цілісного акту діяльності (якщо вона має специфічну мотивацію, що не реалізовується іншими видами діяльності), або у вигляді мовних дій, включених в немовних діяльність.

Структура мовної діяльності або мовної дії в принципі збігається зі структурою будь-якої дії, тобто включає фази орієнтування, планування (у формі «внутрішнього програмування"), реалізації та контролю. Мова- гра- дошкільник

Мова може бути активною, конструюється щоразу заново, і реактивної, що представляє собою ланцюжок динамічних мовних стереотипів.

В умовах спонтанної усного мовлення свідомий вибір і оцінка використовуваних в ній мовних засобів зведені до мінімуму, в той час як в письмовій мові і в підготовленій усного мовлення займають значне місце. Різні види і форми мовлення будуються за специфічними закономірностям (наприклад, розмовна мова допускає значні відхилення від граматичної системи мови, особливе місце займає логічна і тим більше художня мова).

У психології мови можна виділити наступні види мовленнєвої діяльності: внутрішню і зовнішню. Зовнішня мова включає- мову усну (діалогічну і монологічну) і письмову.

Діалогічну мова - це мова підтримувана, що має співрозмовника, вона більш проста, згорнута, в ній можуть бути присутніми інтонація, жести, паузи, наголоси. Діалогічна мова може бути ситуативною, тобто пов'язаної з ситуацією, в якій виникло спілкування, але може бути і контекстуальної, коли всі попередні висловлювання обумовлюють наступні. І ситуативні, і контекстуальні діалоги - безпосередні форми спілкування людей, де учасники діалогу будують свої судження і чекають на них реакції інших людей.

Монологічне мовлення - тривале, послідовне, зв'язний виклад думок, знань однією особою.

У період від півтора до двох років у дитини починає формуватися комунікативна функція мови: дитина вступає в спілкування з дорослими. Спочатку це спілкування обмежується назвами предметів з інтонацією вимог або вказівки, а також дієсловами в спонукальної формі, сприйнятими з промови дорослих (дай, сядь, йди і т.д.). До кінця цього періоду дитина активно користується описовим жестом, восполняющим недолік дієслівних слів. У цей період у дитини помітно зростає словник, досягаючи 200 слів. Структурно ці слова характеризуються тим, що вони можуть об'єднуватися в двох- і трьох-складові ланцюжка. Помітно розвивається в цей період розуміння мови: від розуміння окремих слів і спонукальних інструкцій дитина переходить до розуміння сенсу найпростіших фраз, виконує двоступеневі інструкції. У цей період мова вже частково регулює поведінку дитини. Він адекватно реагує на слова: «можна», «не можна». Слід зазначити, що в цей період дитина сприймає не тільки спонукальну, але й питальну інтонацію, відповідає на неї на перших порах жестами, а надалі словесно з позитивної або негативної інтонацією.

У період від 2 до 3 років у дитини різко збільшується словниковий запас, доходячи до 1000 і більше слів, складова структура стає стабільною, але в словах ще наблюдаются перестановки звуків, з'являються нові групи звуків, (твердих, дзвінких приголосних). Характерним для цього періоду є наявність стійких звукових замін, так званих субститутів. При цьому звуки більш складні в артикуляционном відношенні, ще не засвоєні дитиною, замінюються більш простими, родинними їм за артикуляцією або (рідше) суміжними за способом утворення. Якісна відмінність цього періоду від попереднього полягає в появі у дитини граматичних засобів. До кінця періоду дитина вільно користується поширеною багатослівною фразою, що складається не тільки з простих, але і складних речень. Вся граматична система до кінця цього періоду фактично засвоєна дитиною. Незасвоєні залишаються лише відмінності в типах відмінювання і дієвідміни, численні винятки з правил і деякі конструкції, недоступні дитині чинності несформованості логічного мислення, наприклад, умовні конструкції, конструкції, які виражають причинно-наслідкові відносини та ін.

У цей період активно розвивається конструктивна мовна діяльність дитини. Він легко будує за аналогією слова і граматично оформлені фрази.

Помітно розвивається і комунікативна функція мови. Дитина часто звертається до оточуючих з численними питаннями, що свідчать про розвиток пізнавальної діяльності, і мова виявляється одним із засобів пізнання навколишньої дійсності. Активно розвивається і самокоммунікація. Дитина супроводжує свою діяльність промовою, він оречевляет вчинки, тобто у нього розвивається так звана егоцентрична мова - одна з передумов внутрішньої мови. Але в даний період вона є тільки ситуативної.

Якісно відрізняється від попереднього етапу і розуміння мови. Дитина легко розуміє сенс фрази і навіть сенс більш обширного тексту (вірші, казки). У цей період активно розвивається фонематичний слух, тобто здатність розрізняти сенс слів на основі тембрових відмінностей звуків, складових слова. У цей період усталюється регулююча функція мови.

П'ятий період. У період від 3 до 5 років помітно зростає словник дитини, доходячи до 4000-5000 слів. Ці слова легко включаються ним під фразову мову. Дитина вільно будує складні граматичні конструкції, а до кінця періоду - і зв'язний текст з декількох пропозицій, т. Е. З'являються елементи контекстної промови. У цей період закінчується формування фонетичної системи.

Мова на п'ятому періоді стає повноцінним засобом спілкування, егоцентрична мова згортається, обеззвучівается і переходить у внутрішню мову, на основі якої активно розвивається мислення.

Від ситуативної мовлення дитина починає переходити до найпростіших форм контекстної промови. Він може передати ланцюг подій, встановити послідовність між подіями і елементарно спланувати власну діяльність за допомогою мови. У цей період закінчується формування фонематичного слуху, і дитина легко розрізняє зміст слів з опозиційними фонемами.

Істотним придбанням п'ятого періоду є перехід від мислення на мові до мислення про мову. Дитина починає цікавитися змістом слів, у нього з'являється почуття мовної норми, він помічає мовні помилки у однолітків і поправляє їх. У дитини в цей період виявляється інтерес до письмової мови: він просить дорослих прочитати те або інше слово, назвати букву, сам починає дізнаватися букви і співвідносити їх зі звуками. Все це створює передумови для успішного оволодіння письмовою мовою в школі і для подальшого розвитку відстороненого мислення.

    Дякую за увагу, зустрінемось наступного тиждня!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

06.05.24. Музичне заняття для дітей І молодшої групи

28.11.22. Ласкаво прошу малят на музичне заняття